Alla inlägg under februari 2012

Av Leeis - 24 februari 2012 19:36

Konnichiwa! (hej på japanska)

 

Mästerkatten!!

Han är bara så söt. Inte fullt så allvarlig som alla andra hjältar. Om ni nu inte fattar varför han är en hjälte borde ni se filmen Mästerkatten

Av Leeis - 23 februari 2012 20:28

Haha var ju fettisdan i veckan och här är några bilder från semel-dagen!

   

Hon på bilden bredvid mig är Frida min bff och hennes blogg hittar du genom den här adressen http://mittlivsomfrida.bloggplatsen.se

P.S bilderna ägs av Frida men eftersom vi är bff så delar hon med sig ♥

Av Leeis - 23 februari 2012 20:19

Var i London då tog jag den här bilden på London Eye som man, en klar dag, kan se 42 kilometer bort!32 gondoler är det också  

Av Leeis - 22 februari 2012 19:24

Bok                                                                                                                                         

Köpte ny bok på rea på ica i forshaga. Den heter ''14 år till salu'' Så här står det på baksidan:

Detta är den sanna historien om 14-åringen Tessan, som lever ett liv som de flesta välanpassade svenska tonåringar: hon bor i radhus i en mellansvensk stad, harmonisk med mamma, pappa, storasyster och lillebror. I skolan går det bra och stunderna i stallet är många och lyckliga.

Men någonting går snett,riktigt snett. Startskottet är en våldtäkt, och av alla är gärningsmannen den ''hyggliga'' killen i stallet. Tessan tiger, lider och självkänslan faller. När kompisen föreslår sexförsäljning via nätet för att tjäna snabba pengar, rycker på axlarna, ''varför inte?'' Värre kan det ju inte bli, eller?

Jo det kan det. Och Tessan dras in i en ond cirkel av självförnedring, bekräftelsesökande och ytterligare prostitution. Snart får hon inte ens betalt av dom män som regelbundet ringer och kräver att få utnyttja henne. Syrrans ex-kille är en av de värsta. Tessan byter gymnasium och flyr långt ifrån hemstaden, men männen hittar henne.

Ingen omkring henne märker vad som pågår. Finns det inget slut?

Har börjat läsa den men är fortfarande bara på Författarens Ord     






Av Leeis - 22 februari 2012 19:00

Att jag pratar för högt och jag är för impulsiv. Sånt kan göra att jag verkar konstig. Det är nog dom enda ovanor som jag har som jag vill bli av med.

Av Leeis - 21 februari 2012 19:00

''I am a robot''-känsla hos en vakt utanför Buckingham Palace i London, de har gråa dräkter eftersom det är höst/vinter. Undrar om han får bete sig så på jobbet,någon som vet?  

Av Leeis - 21 februari 2012 16:24

Ni hao!(hej på kinesiska)

Jag ska börja varje inlägg med hej på andra språk! Kul idé va?

Förut efter att jag och bff bloggat gick vi med en kompis till skogen ett stycke bort. Egentligen skulle vi göra en hemlighet som jag inte ens tänker berätta för er (pilutta er!) men Julias, den andra kompisens, syster följde efter oss så vi sprang iväg längre bort i skogen men hon hittade oss och frågade om hon kunde få vara med men då sa Frida (bff) ''Men vi gör en koja och vi vill vara själva''  och då blev systern sur men då efter en lång diskussion och gick iväg och det slutade med att hon gick men mer tänker jag inte berätta,berättar mer ikväll för att nu ska jag äta semla ♥

 


Av Leeis - 21 februari 2012 13:23

Hejsan!

Sitter här med min K.G.O.R och vi bloggar och har nyss kommit hem till henne  Efter skolan alltså

Idag hade vi matte och engelska. Tråkigt, vi fick göra tabellprov. Vi fick välja mellan addition/subtraktion och multiplikation. Vi hade algoritm-läxa där vi skulle göra just algoritm och skriftlig huvudräkning. I engelskan har vi haft läxa flera veckor i  att träna på en saga (prinssesan på ärten på engelska) och nu hade vi att översätta en del av sagan. Också tråkigt.

I morgon har vi LMHC spruta alltså Livmoderhalscancerspruta. Vet ett långt namn. Och imorgon har jag ridning!Tänk om jag inte kan vara med då :( Jaja en gång är väl inte mycket men hej då ♥


P.S kolla min bff blogg http://mittlivsomfrida.bloggplatsen.se

This Is Me

Hej & Välkomna till min blogg!
Här kan ni läsa om allt det knasiga men även fullt allvarliga jag gör!
Jag älskar och spela fotboll, kaniner och rida.
Jag har en egen kaninunge som heter Hoppy som är en vädur.
Jag kallas för Leeis och jag har drivt den

Jag fyller år

Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Här når du mig

 

Ask me!

Visitors total

Hur många var här idag,igår och denna månaden

Search!

Länkar

       

Omröstning!

Vad vill du se mer i bloggen?
 Fotografier
 Knäppa saker
 Min vardag
 Tips
 Bloppis
 Inspiration
 Dagens Låt
 Dagens Outfit

Gilla bloggen

   

My kategorys

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Fluttershy - Move Tool

Skapa flashcards